درمان زگیل تناسلی - عوارض و راه های پیشگیری

درمان زگیل تناسلی

متاسفانه درمانی برای کشتن ویروس پاپیلومای انسانی که عامل بوجود آمدن زگیل تناسلی است وجودندارد.
پزشکان می‌تواند زگیل ها را با لیزر، منجمد کردن و یا داروهای شیمیایی از بین ببرند.
برای زگیل های بزرگ و یا زگیل هایی که سخت درمان می‌شوند، جراحی لازم است.
بااینحال بازهم امکان برگشت بیماری وجود دارد.

عوارض ابتلا به زگیل تناسلی

سرطان دهانه رحم با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مرتبط می‌باشد.
بعضی از انواع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) با سرطان فرج، مقعد و آلت جنسی مردان مرتبط می‌باشند.
هرچند ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) همیشه باعث ابتلا به سرطان نمی‌شود،
اما افراد مبتلا در خطر بیشتری نسبت به سایر افراد هستند و می‌بایست بطور منظم برای آزمایش پاپ اسمیر مراجعه نمایند.
زگیل های تناسلی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در دوران بارداری شوند.
زگیل های بزرگ شده می‌توانند ادرار کردن را مشکل کند.
در موارد نادر نوزادی که مادرش مبتلا به این بیماری است، در دهان خود زگیل می‌زند
و برای برداشتن زگیل و باز کردن راه تنفس وی تحت جراحی قرار بگیرد.

پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری پرهیز از رابطه جنسی پرخطر و محدود کردن رابطه جنسی با یک فرد غیر مبتلا است.

استفاده از کاندوم هم یکی از دیگر از راههای پیشگیری است، هرچند که این گزینه از آنجا که کاندوم همه آلت جنسی و نواحی اطراف آن را نمی‌پوشاند، خطر ابتلا را بصورت ۱۰۰ کاهش نمی‌دهد.
همچنین یک واکسن بنام گارداسیل (Gardasil) جلوی شاخه های خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی که باعث ابتلا به زگیل تناسلی می‌شود، وجود دارد که می‌شود در زنان ۹ تا ۲۶ ساله و مردان ۱۱ تا ۲۱ ساله استفاده شود.
نوع دیگری واکسن بنام سراویکس (Cervarix) در برابر ابتلا به سرطان دهانه رحم محافظت کرده اما تاثیری برروی زگیل تناسلی ندارد، این واکسن برای زنان بین ۱۰ تا ۲۵ سال قابل استفاده است.

دستگاه فریز کامل زگیل تناسلی با ریشه کنی ضایعات پوستی در مطب آقای دکتر علی اکبر کرمی وجود دارد و آمادگی خدمت رسانی به هموطنان عزیز را داریم .